Мобільний маркетинг - це ширше, аніж SMS-маркетинг
поняття, яке означає процес поширення маркетингової інформації на
мобільні телефони абонентів-споживачів не лише через текстові
повідомлення (SMS), але і інші мобільні технології. Такі як: голосове
автоматичне меню доступне у тоновому режимі IVR (Interactive Voice
Response), спрощений інтернет у мобільному телефоні WAP (Wireless
Application Protocol), мультимедійні (фото, звук, відео) повідомлення
MMS (Multimedia Message Service), локальний (до 10м) радіозв'язок між
комунікаційними засобами (телефонами, ноутбуками і т.п.) Bluetooth.
Зараз у світі основним інструментом для мобільного маректингу
залишаються SMS та IVR, якими в Україні користується відповідно 80% та
95% абонентів (приклад IVR - це, власне, меню яке абонент чує коли
телефонує у службу підтримки мобільного оператора). Хоча за останні
кілька років активно почали розвиватися технології WAP та MMS,
поширення яких серед абонентів в Україні сягає 20%. Ринок мобільного
маркетингу в Україні у 2006 р. перевищив US $5 млн. і сягне US $10 млн.
у 2007.
Основними послугами з мобільного маркетингу є промоційні акції зі
стимулювання продажу та підвищення лояльності споживачів. Основними
інструментами мобільного маркетингу є: SMS та IVR PoP - реєстрація
покупки по SMS та IVR, SMS та IVR Анкети - вивчення думки споживачів,
SMS-голосування та вікторини, інформаційні лінії, що працюють через SMS
та промо WAP-сайти.
Мобільним маркетингом займаються в основному три типи компаній:
мобільні оператори своїми силами, агенції мобільного макретингу та
контент-провайдери. Перші, зрозуміло, створюють свої власні відділи
маркетингових комунікацій, які між іншим організовують і акції з
прямого маркетингу на мобільні телефони. Другі працюють спеціалізовано
в галузі мобільної реклами та маркетингу і нічим іншим не займаються.
Треті в основному продають розваги для мобільних телефонів (лого,
мелодії, секс по телефону), і крім цього час від часу займаються і
рекламними кампаніями. Основа відмінностей пояснена у статті за
посиланням нижче.
Джерело: |