На даний момент можна виділити кілька основних видів контекстної реклами:
Пошукова реклама - вид контекстної реклами, при якому рекламні
оголошення відображаються на сторінці результатів пошуку
використовуваної пошукової системи, а тематика рекламних оголошень
максимально відповідає сфері інтересу користувача, вираженої через
пошуковий запит.
Тематична реклама - вид контекстної реклами, при якому рекламний
матеріал відображається на інтернет-сторінках, які відповідають
тематиці рекламного матеріалу за змістом. Зазвичай до цього виду
контекстної реклами відноситься реклама у партнерських мережах систем
контекстної реклами, наприклад контекстна мережу від Google з AdSense.
На даний момент в окремий вид контекстної реклами можна виділити
поведінкові рекламу - даний вид контекстної реклами заснований на
поведінкових технологіях, які дозволяють виявити комерційну
зацікавленість відвідувача інтернет-сайту або інтернет-сторінки без
прив'язки до вмісту сторінки. Можливі сфери інтересу відвідувача
визначаються, виходячи з попередніх пошукових запитів відвідувача,
статистики переходів за посиланнями та рекламних повідомлень, а так
само інших анонімних і дозволених даних про браузері відвідувача.
Використання цієї технології дозволяє збільшити ефективність розміщення
реклами в тематичних мережах, так як часто на сторінках сайтів що
входять в партнерську (тематичну) мережа, що не мають чітко вираженої
тематики - користувач побачить контекстну рекламу пов'язану з темами,
яким він нещодавно приділяв увагу.