Як
назвати туристичну фірму?
Про
те, що туристична галузь у світі набирає обертів свідчить навіть той факт, що
кожного місяця в Україні реєструється поява нових турфірм. Крім того,
інтернет-запити користувачів рясніють пошуком стосовно того «як відкрити
туристичну фірму?», «як розкрутити туристичну фірму?» та навіть, «як назвати нову
туристичну фірму?».
Сьогодні
ми поспілкувались із представниками дизайнерської агенції «YUTIKOS» з приводу того, як вибрати
назву для турфірми.
Пані Юлія: Той факт, що питання «як
назвати туристичну фірму» виникло у Вашій голові свідчить про ряд
переваг Вашого бізнесу над іншими подібними починаннями. Ви, очевидно,
намагаєтесь підходити системно до своєї «машини по зароблянню грошей». Адже
назва фірми (корпорації, товариства та інших бізнес-об’єктів) відіграє ключову
роль у веденні підприємницької діяльності.
Перш,
ніж вирішити для себе, яку назву вибрати для
туристичної фірми ви повинні зрозуміти переваги вдалої назви над
посередньою. Головна різниця між
«поганими» і «хорошими» назвами полягає у двох пунктах:
1) Хороша
назва добре запам’ятовується, а от про погану забувають в першу ж секунду після
прочитання;
2) Хороша
назва характеризує ваш власний бізнес, а не допомагає вашим конкурентам.
Пан Олександр: Існує гарний вислів у світі творчих людей:
«Талантам треба допомагати, бо бездарності прорвуться і самі!» Так ось, я
сподіваюсь на те, що талант у Вас і у вашої фірми є. Вам залишається тільки підібрати
назву, котра б сприяла успіху турфірми. Гарна назва для турфірми - буде помічником,
котрий сприятиме розкриттю вашого таланту (читай туристичної фірми).
А
тепер, власне, повернімось до питання про методику того, яку назву обрати для своєї
туристичної агенції (фірми). Для початку потрібно визначитись із
вихідними умовами. Ось перелік
вихідних умов для підбору назви турфірми:
1) «Продукт»
вашого бізнесу, тобто територія на яку розповсюджується
сфера, так би мовити, вашого впливу. Якщо Ви не продаєте путівки у Грецію, то назви
на кшталт «Одісей» чи «Олімп» будуть не доречними.
Сподіваюсь, тут все зрозуміло. Ви повинні обирати таку назву, яка буде
максимально асоціюватись із тим, що ви продаєте, а не вводити в оману
потенційних клієнтів. Інакше вони Вас засміюють!
Побачить, скажімо перехожий назву Вашої
турфірми «Парус» і подумає, що ви
пропонуєте морські круїзи. А Ви, насправді, продаєте віндсерфінгові тури у
пустелях Лос-Анджелеса. Такі невідповідності «мінусують» не тільки Ваш час і час клієнта, але й оцінку
вашої професійності.
2) Аудиторія . Ви повинні
розуміти для кого ви працюєте. Тому будьте пильними до підбору назви фірми, враховуючи,
крім всього іншого, такі характеристики, як вік, соціальний статус, місце проживання ваших клієнтів тощо. Якщо Ви
продаєте туристичні послуги націлені на спокійний сімейний відпочинок на морі,
або ж автобусні тури для пенсіонерів, то мабуть не варто називати турфірму «ЕкстрималТУР» чи, скажімо, «Ерос» (тури
для дорослих). Думається, Ви вникли у суть поставленої задачі.
3) Ну і третій компонент у переліку
початкових умов - «Географія» Вашого
бізнесу. Якщо представництва вашої турфірми
вузько локалізовані в межах якогось одного регіону, то це одна ситуація. А, от
якщо Ви виходити на більш масштабний ринок, навіть в межах однієї держави, то
це вже зовсім інша справа. Бо, у такому випадку, ви стикаєтесь із рядом нових
факторів, котрі впливають на сприйняття назви Вашої турфірми. Зокрема, до таких
чинників можна віднести культурно-історичні цінності та сформовані етнічні та соціальні
установки. Різні слова можуть носити в різних частинах країни різне
емоційно-смислове забарвлення.
Пані Юлія: Після того, як Ви добре
усвідомили і відзначили для себе всі початкові умови, настає кульмінаційний
момент – вибір самої назви для турфірми.
На цьому етапі, мають бути запропоновані варіанти назви турфірми і чим більше
буде цих варіантів – тим краще. Адже, крім того, що буде з чого вибирати, ще й
буде з чим порівнювати. А як відомо: «все пізнається у порівнянні».
Пан Олександр: Тепер маленька, але важлива
деталь, котру потрібно зробити на цьому вирішальному кроці. Як і у кожному випадку
підбору назв для фірми ви повинні пам’ятати, що обираєте назву для турфірми, а
не для себе. А тому, назва повинна бути апробована на фокус-групі.
Продемонструйте
обрані назви 20-тьом або 50-тьом різним людям, котрі, приблизно потрапляють у
когорту ваших потенційних клієнтів і нехай вони висловлять свою думку стосовно
ім’я вашої турфірми. Якщо 2/3 складу фокус-групи визнали назву, тоді залишайте
її. Якщо ж ні – то все починається спочатку. Цей процес може тривати дуже довго, але
повірте, він окупить себе, адже хороше ім’я у бізнесі - це сигнальний маяк,
котрий дозволить клієнтам побачити вас серед океану інших фірм.
Пані Юлія: Незважаючи на короткий «лікбез»
запропонований нашою агенцією ми хочемо наголосити ось на чому. У школі,
наприклад, всі вивчають фізику і математику, проте не кожен відмінник стане
першокласним спеціалістом у цій галузі. Не всі з них отримають Нобелівську
премію і відповідно не всі вони зроблять вагомий внесок у цю галузь. Це ж
стосується і неймінгу.
Мало
знати правила неймінгової науки. Адже власник фірми займається зовсім іншим
видом діяльності – він продає туристичні послуги. А от неймінгова компанія
займається придумуванням назв - професійно. Можна сказати, що там працюють
люди, котрі є «нобелівськими» лауреатами у цій галузі.
Зважаючи
на це, ми, все-таки, рекомендували б не
залишати поза увагою спеціалістів у цій галузі. Вони створюють, наче шеф-кухарі,
«страву», від якої у потенційних клієнтів просто «слинки потечуть». Клієнти захочуть
«скуштувати» це апетитне блюдо, і в цей момент у вас з’явиться нагода розкрити їм той факт, що ВИ найкраща турфірма,
послугами якої вони коли-небудь користувались.
Пан Олександр: оскільки Юля вже почала тему про
послуги у галузі неймінгу, то не зайвим буде сказати декілька слів про вартість
послуг у галузі неймінгу. Оскільки справу ми маємо із творчою роботою, тож і
ціни тут не мають якогось фіксованого рівня. Проте, найменша ціна за яку ми зустрічали
більш-менш професійну роботу в галузі неймінгу стартувала зі 150 доларів.
Найбільше – 10 000 доларів. Ціна в основному залежить від «розкрученості»
неймінгової агенції. Але не факт, що чим фірма крутіша, тим назва буде «влучніша».
Пані Юлія: наша агенція, наприклад,
розпочинає роботу, коли бюджет клієнта на таке замовлення складає від 300
доларів. За наявності чітко сформульованих вихідних умов ми пропонуємо клієнту
на вибір три назви. Кожен додатковий варіант це 80 доларів поверх вказаної
ціни. Ще зазначимо, що ціна проекту залежить від додаткових умов клієнта. Чим
більше вимог ставить замовник , тим вища ціна. Проте, за результат відповідаємо
ми.
Пан Олександр: для тих, кого зацікавила наша
пропозиція у галузі неймінгу повідомляємо нашу електронну адресу для замовлень
та консультацій: yutikos@ukr.net
Джерело: |